Циљеви студијског програма докторских академских студија Биологија су:
Обимно и комплексно биолошко фундаментално и практично знање стечено на студијском програму треба да обезбеди будућем доктору наука самосталан научни рад и квалитетну научну комуникацију са стручњацима из области биологије и сродних дисциплина, лаку примену знања у пракси и научно истраживачком раду, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Докторски програм се реализује кроз понуђени програм у коме се интегришу наведене научне дисциплине неопходне за реализацију наставног процеса према захтевима савременог образовања.
Посебни циљеви докторског програма Биологија јесу да студенти стекну висок ниво знања и разумевања актуелних проблема из ове области како би се ангажовали на налажењу могућности њиховог решавања, што их квалификује за научноистраживачки и високо стручни рад.
Циљеви студијских програма докторских студија су усклађени са савременим правцима развоја биолошке науке код нас и у свету. Програмом се обезбеђује интелектуални оквир за развој високо образованих и креативних младих научника од којих се очекује да у будућности преузму водеће позиције у научним истраживањима, унуверзитетској настави и делатностима у којима се биологија примењује. Студентима се презентирају савремени погледи на актуелне теме из бројних области биологије назначених у студијском програму, најновији експериментални приступи у решавању научних проблема и нове технологије.
Р.бр. | Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Статус предмета | Активна настава | ЕСПБ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
П | СИР | ||||||
ПРВА ГОДИНА | |||||||
1 | DB.DSB1 | Методологија научно-истраживачког рада | 1 | ОБ | 6 | 0 | 5 |
2 | DB.DSB2 | Студијски истраживачки рад 1 | 1 | ОБ | 0 | 8 | 10 |
Изборни блок 1 DB.DBIZ1 | |||||||
3 | DB.DSB3 | Одабрана поглавља у микробиологији | 1 | ИЗ | 6 | 0 | 18 |
4 | DB.DSB4 | Специјални курс из ботанике | 1 | ИЗ | 6 | 0 | |
5 | DB.DSB5 | Хемијски процеси у животној средини | 1 | ИЗ | 6 | 0 | |
6 | DB.DSB6 | Студијски истраживачки рад 2 | 2 | ОБ | 0 | 14 | 10 |
Изборни блок 2 DB.DBIZ2 | |||||||
7 | DB.DSB7 | Примена биоиндикатора у заштити екосистема | 2 | ИЗ | 8 | 0 | 17 |
8 | DB.DSB8 | Екологија педофауне | 2 | ИЗ | 8 | 0 | |
9 | DB.DSB9 | Биодиверзитет | 2 | ИЗ | 8 | 0 | |
Укупно часова активне наставе и бодова на години | 20 | 22 | 60 | ||||
ДРУГА ГОДИНА | |||||||
10 | DB.DSB10 | Студијски истраживачки рад 3 | 3 | ОБ | 0 | 14 | 12 |
Изборни блок 3 DB.DBIZ3 | |||||||
11 | DB.DSB11 | Ендемске биљне врсте Србије | 3 | ИЗ | 6 | 0 | 21 |
12 | DB.DSB12 | Радиоекологија, екосистеми и заштита животне средине | 3 | ИЗ | 6 | 0 | |
13 | DB.DSB13 | Виши курс хидробиологије и заштите вода | 3 | ИЗ | 6 | 0 | |
14 | DB.DSB14 | Генетичко инжењерство и биотехнологија | 3 | ИЗ | 6 | 0 | |
Изборни блок 4 DB.DBIZ4 | |||||||
15 | DB.DSB15 | Физиолошки и биохемијски ефекти загађења | 4 | ИЗ | 6 | 0 | 20 |
16 | DB.DSB16 | Методологија теренског истраживања | 4 | ИЗ | 6 | 0 | |
17 | DB.DSB17 | Таксономија виших биљака | 4 | ИЗ | 6 | 0 | |
18 | DB.DSB18 | Примена информационих технологија у заштити животне средине | 4 | ИЗ | 6 | 0 | |
19 | DB.DSB19 | Студијски истраживачки рад 4 | 4 | ОБ | 0 | 14 | 7 |
Укупно часова активне наставе и бодова на години | 12 | 28 | 60 | ||||
ТРЕЋА ГОДИНА | |||||||
20 | DB.DSB20 | Студијски истраживачки рад 5 | 5 | ОБ | 0 | 20 | 30 |
21 | DB.DSB21 | Израда докторске дисертације | 6 | ОБ | 0 | 20 | 15 |
22 | DB.DSB22 | Докторска дисертација | 6 | ОБ | 0 | 0 | 30 |
Укупно часова активне наставе и бодова на години | 40 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе и бодова у студијском програму | 122 | 180 |
Циљеви студијског програма Докторских академских студија Биологија су:
Обимно и комплексно биолошко фундаментално и практично знање стечено на студијском програму треба да обезбеди будућем доктору наука самосталан научни рад и квалитетну научну комуникацију са стручњацима из области биологије и сродних дисциплина, лаку примену знања у пракси и научно истраживачком раду, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Докторски програм се реализује кроз понуђени програм у коме се интегришу наведене научне дисциплине неопходне за реализацију наставног процеса према захтевима савременог образовања.
Посебни циљеви Докторских академских студија Биологија јесу да студенти стекну висок ниво знања и разумевања актуелних проблема из ове области како би се ангажовали на налажењу могућности њиховог решавања, што их квалификује за научноистраживачки и високо стручни рад.
Циљеви студијских програма докторских студија су усклађени са савременим правцима развоја биолошке науке код нас и у свету. Програмом се обезбеђује интелектуални оквир за развој високо образованих и креативних младих научника од којих се очекује да у будућности преузму водеће позиције у научним истраживањима, унуверзитетској настави и делатностима у којима се биологија примењује. Студентима се презентирају савремени погледи на актуелне теме из бројних области биологије назначених у студијском програму, најновији експериментални приступи у решавању научних проблема и нове технологије.
Савладавањем студијског програма Докторских академских студија Биологија, студент стиче опште и предметно-специфичне компетенције (способности) које су резултат квалитетног обављања наставног процеса. Програм Докторских академских студија Биологија, треба да омогући студентима да након завршених студија поседују знања, вештине, развијене способности и компетенције да:
Савладавањем студијског програма докторских академских студија Биологија студент стиче следеће предметно-специфичне компетенције:
Студијски програм Докторских академских студија Биологија (трећи ниво студија) се одликује квалитетом и садржи све неопходне елементе курикулума за биологију, који се изводи на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету. Студијски програм прати савремене светске токове и стање струке и науке у пољу прородно-математичке науке и упоредив је са сличним програмима на иностраним високошколским установама у оквиру европског образовног простора.
Услови уписа дефинисани су Правилником о докторским академским студијама ПМФ-а.
Докторски програм нуди студентима најновија научна сазнања из области биологије и прати нова остварења у овој науци. Студијски програм је целовит и свеобухватан и усаглашен са другим програмима високошколских установа. Студијски програм је структурно усаглашен са акредитованим иностраним програмима из европско образовног простора. Поред тога постоји и структурна усаглашеност са усвојеним предметно специфичним стандардима за акредитацију.
Сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, услови уписа, трајање студија, услова преласка у наредну годину, стицања дипломе, начина студирања, вредност ЕСПБ, називи и садржаји понуђених предмета, начин полагања испита, исходи учења и компетенције наставника регулисани су Законом о високом образовању и општим актом Факултета и усаглашени са акредитованим програмима у складу са европским стандардима. Након упоредног проучавања овог курикулума студијског програма докторских студија Биологија са курикулима више домаћих и међународних високошколских установа, може се констатовати да између њих постоји међусобна усаглашеност.
Студијски програм докторских академских студија Биологија сачињен је на основу позитивног искуства високошколских установа Европе које су знатно раније успешно примениле Болоњску декларацију, а које изводе образовање у области биологије.
Ред. бр. | Име и презиме | Назив установе у којој је запослен са пуним радним временом |
---|---|---|
1. | Татјана Јакшић | ПМФ Универзитета у Приштини |
2. | Предраг Васић | ПМФ Универзитета у Приштини |
3. | Ненад Лабус | ПМФ Универзитета у Приштини |
4. | Љиљана Гулан | ПМФ Универзитета у Приштини |
5. | Небојша Денић | ПМФ Универзитета у Приштини |
6. | Никола Бачевић | ПМФ Универзитета у Приштини |
7. | Смиљана Марковић | ФТН Универзитета у Приштини |
8. | Слободан Марковић | ПМФ Универзитета у Новом Саду |
9. | Татјана Михајилов-Крстев | ПМФ Универзитета у Нишу |
10. | Горица Ђелић | ПМФ Универзитета у Крагујевцу |
11. | Владица Симић | ПМФ Универзитета у Крагујевцу |
12. | Слободанка Пајевић | ПМФ Универзитета у Новом Саду |
Р.Б. | Шифра предмета | Назив предмета | С | Статус предмета | Часови активне наставе | ЕСПБ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
П | СИР | ПРВА ГОДИНА | |||||
1 | 13110 | МЕТОДОЛОГИЈА НАУЧНОИСТРАЖИВАЧКОГ РАДА | 1 | ОБ | 4 | 6 | |
2 | 13111 | БИОСТАТИСТИКА | 1 | ОБ | 4 | 6 | |
3 | 13122 | СТУДИЈСКИ ИСТРАЖИВАЧКИ РАД 1 | 1 | ОБ | 5 | 10 | |
4 | 13173 | ОДАБРАНА ПОГЛАВЉА ИЗ МИКРОБИОЛОГИЈЕ | 1 | ИЗ | 6 | 15 | |
5 | 13174 | СПЕЦИЈАЛНИ КУРС ИЗ БОТАНИКЕ | 1 | ИЗ | 6 | ||
6 | 13175 | БИОЛОШКЕ СИМБИОЗЕ | 1 | ИЗ | 6 | ||
7 | 13241 | СТУДИЈСКИ ИСТРАЖИВАЧКИ РАД 2 | 2 | ОБ | 13 | 13 | |
8 | 13272 | ЗРАЧЕЊА У ПРИРОДИ И ЊИХОВИ БИОЛОШКИ ЕФЕКТИ | 2 | ИЗ | 6 | 15 | |
9 | 13273 | БИОДИВЕРЗИТЕТ, ЗНАЧАЈ И ЗАШТИТА ЖИВИХ СИСТЕМА | 2 | ИЗ | 6 | ||
10 | 13274A | ХЕМИЈА СЕКУНДАРНИХ МЕТАБОЛИТА | 2 | ИЗ | 6 | ||
11 | 13274B | ЕКОЛОГИЈА ПЕДОФАУНЕ | 2 | ИЗ | 6 | ||
Укупно часова активне наставе на години студија =20 Предавања и 18 СИР-а. | |||||||
ДРУГА ГОДИНА | |||||||
1 | 13331 | СТУДИЈСКИ ИСТРАЖИВАЧКИ РАД 3 | 3 | ОБ | - | 13 | 15 |
2 | 13382 | ЕНДЕМСКЕ БИЉНЕ ВРСТЕ СРБИЈЕ | 3 | ИЗ | 5 | 15 | |
3 | 13383A | ПРИНЦИПИ МИКРОСКОПСКИХ МЕТОДА | 3 | ИЗ | 5 | ||
4 | 13383B | ПРИМЕНА БИОИНДИКАТОРА У ЗАШТИТИ ЕКОЛОШКИХ ЗАЈЕДНИЦА | 3 | ИЗ | 5 | ||
5 | 13384 | СТРЕС И ХОРМОНАЛНА РЕГУЛАЦИЈА РАСТЕЊА И РАЗВИЋА БИЉАКА | 3 | ИЗ | 5 | ||
6 | 13385 | ГЕНЕТИЧКО ИНЖЕЊЕРСТВО И БИОТЕХНОЛОГИЈА | 3 | ИЗ | 5 | ||
7 | 13482 | ФИЗИОЛОШКИ И БИОХЕМИЈСКИ ЕФЕКТИ ЗАГАЂЕЊА | 4 | ИЗ | 6 | 15 | |
8 | 13483 | ТАКСОНОМИЈА ВИШИХ БИЉАКА | 4 | ИЗ | 6 | ||
9 | 13484 | ПРИМЕНА ИНФОРМАЦИОНИХ ТЕХНОЛОГИЈА У ЗАШТИТИ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ | 4 | ИЗ | 6 | ||
10 | 13481 | СТУДИЈСКИ ИСТРАЖИВАЧКИ РАД 4 | 4 | ОБ | 20 | 20 | |
Укупно часова активне наставе на години студија =11 Предавања и 33 СИР-а. | |||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | |||||||
1 | 13531 | ДОКТОРСКА ДИСЕРТАЦИЈА – СТУДИЈСКО ИСТРАЖИВАЊЕ 1 | 5 | ОБ | 20 | 10 | |
2 | 13631 | ДОКТОРСКА ДИСЕРТАЦИЈА – СТУДИЈСКО ИСТРАЖИВАЊЕ 2 | 6 | ОБ | 20 | 10 | |
3 | 13622 | ИЗРАДА И ОДБРАНА ДОКТОРСКЕ ДИСЕРТАЦИЈЕ | 6 | ОБ | 30 | ||
Укупно часова активне наставе на години студија =0+40(СИР) 180 ЕСПБ | |||||||
Укупно часова активне наставе= 31 Предавања и 91 СИР-а. |
Циљеви студијског програма докторских академских студија Биологија су:
Обимно и комплексно биолошко фундаментално и практично знање стечено на студијском програму треба да обезбеди будућем доктору наука самосталан научни рад и квалитетну научну комуникацију са стручњацима из области биологије и сродних дисциплина, лаку примену знања у пракси и научно истраживачком раду, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Докторски програм се реализује кроз понуђени програм у коме се интегришу наведене научне дисциплине неопходне за реализацију наставног процеса према захтевима савременог образовања.
Посебни циљеви докторског програма Биологија јесу да студенти стекну висок ниво знања и разумевања актуелних проблема из ове области како би се ангажовали на налажењу могућности њиховог решавања, што их квалификује за научноистраживачки и високо стручни рад.
Циљеви студијских програма докторских студија су усклађени са савременим правцима развоја биолошке науке код нас и у свету. Програмом се обезбеђује интелектуални оквир за развој високо образованих и креативних младих научника од којих се очекује да у будућности преузму водеће позиције у научним истраживањима, унуверзитетској настави и делатностима у којима се биологија примењује. Студентима се презентирају савремени погледи на актуелне теме из бројних области биологије назначених у студијском програму, најновији експериментални приступи у решавању научних проблема и нове технологије.
Савладавањем студијског програма докторских студија Биологија, студент стиче опште и предметно-специфичне компетенције (способности) које су резултат квалитетног обављања наставног процеса. Програм докторских студија Биологија, треба да омогући студентима да након завршених студија поседују знања, вештине, развијене способности и компетенције да:
Савладавањем студијског програма докторских студија Биологија студент стиче следеће предметно-специфичне компетенције:
Студијски програм докторских студија Биологија (трећи ниво студија) се одликује квалитетом и садржи све неопходне елементе курикулума за биологију, који се изводи на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету. Студијски програм прати савремене светске токове и стање струке и науке у пољу прородно-математичке науке и упоредив је са сличним програмима на иностраним високошколским установама у оквиру европског образовног простора.
Докторски програм нуди студентима најновија научна сазнања из области биологије и прати нова остварења у овој науци. Студијски програм је целовит и свеобухватан и усаглашен са другим програмима високошколских установа. Студијски програм је структурно усаглашен са акредитованим иностраним програмима из европско образовног простора. Поред тога постоји и структурна усаглашеност са усвојеним предметно специфичним стандардима за акредитацију.
Сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, услови уписа, трајање студија, услова преласка у наредну годину, стицања дипломе, начина студирања, вредност ЕСПБ, називи и садржаји понуђених предмета, начин полагања испита, исходи учења и компетенције наставника регулисани су Законом о високом образовању и општим актом Факултета и усаглашени са акредитованим програмима у складу са европским стандардима. Након упоредног проучавања овог курикулума студијског програма докторских студија Биологија са курикулима више домаћих и међународних високошколских установа, може се констатовати да између њих постоји међусобна усаглашеност.
Студијски програм докторских академских студија Биологија сачињен је на основу позитивног искуства високошколских установа Европе које су знатно раније успешно примениле Болоњску декларацију, а које изводе образовање у области биологије.
Ред. бр. | Име и презиме | Назив установе у којој је запослен са пуним радним временом |
---|---|---|
1. | Небојша Живић | ПМФ Универзитета у Приштини |
2. | Татјана Јакшић | ПМФ Универзитета у Приштини |
3. | Предраг Васић | ПМФ Универзитета у Приштини |
4. | Лабус Ненад | ПМФ Универзитета у Приштини |
5. | Татјана Михајилов-Крстев | ПМФ Универзитета у Нишу |
6. | Нина Николић | Институт за мултидисциплинарна истраживања Универзитета у Београду |