Циљеви студијског програма су:
Наведени циљеви се постижу кроз:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области математике, сагласни су са захтевима времена, захтевима тржишта рада и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Природно-математичком факултету Универзитета у Приштини.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Р.бр. | Шиф.Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред. | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 43111 | Математичка анализа 1 | 1 | 3 | 3 | 8 |
2 | 43112 | Линеарна алгебра | 1 | 3 | 3 | 7 |
3 | 43113 | Основи рачунарске технике | 1 | 3 | 3 | 7 |
4 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | 2 | 2 | 7 |
1 | 43114 | Елементарна математика | ||||
2 | 43115 | Основи физике | ||||
5 | 43121 | Математичка анализа 2 | 2 | 3 | 3 | 8 |
6 | 43122 | Алгебра 1 | 2 | 3 | 3 | 7 |
7 | 43123 | Нацртна геометрија | 2 | 2 | 2 | 4 |
8 | 43124 | Аналитичка геометрија | 2 | 2 | 2 | 5 |
9 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | 2 | 2 | 7 |
3 | 43125 | Финансијска математика | ||||
4 | 43126 | Основи комбинаторике | ||||
Укупно часова активне наставе | 23 | 23 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
10 | 43231 | Математичка анализа 3 | 3 | 3 | 3 | 7 |
11 | 43232 | Дискретне структуре | 3 | 3 | 3 | 7 |
12 | 43233 | Основи геометрије | 3 | 2 | 2 | 6 |
13 | 43234 | Алгебра 2 | 3 | 3 | 3 | 6 |
14 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 3 | 1 | 1 | 4 |
5 | 43235 | Енглески језик 1 | ||||
6 | 43236 | Руски језик 1 | ||||
15 | 43241 | Математичка анализа 4 | 4 | 3 | 3 | 7 |
16 | 43242 | Алгоритми и структуре података | 4 | 2 | 3 | 7 |
17 | 43243 | Психологија | 4 | 3 | 2 | 8 |
18 | 43244 | Линеарно програмирање | 4 | 2 | 2 | 4 |
19 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 4 | 1 | 1 | 4 |
7 | 43245 | Енглески језик 2 | ||||
8 | 43246 | Руски језик 2 | ||||
Укупно часова активне наставе | 22 | 22 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
20 | 43351 | Реална анализа | 5 | 2 | 2 | 4 |
21 | 43352 | Објектно орјентисано програмирање | 5 | 2 | 3 | 7 |
22 | 43353 | Педагогија | 5 | 3 | 2 | 8 |
23 | 43354 | Обичне диференцијалне једначине | 5 | 2 | 2 | 4 |
24 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 5 | 1 | 2 | 6 |
9 | 43355 | Историја математике | ||||
10 | 43356 | Нееуклидске геометрије | ||||
25 | 43361 | Увод у диференцијалну геометрију | 6 | 2 | 2 | 4 |
26 | 43362 | Нумеричка анализа | 6 | 3 | 3 | 7 |
27 | 43363 | Комплексна анализа | 6 | 3 | 3 | 6 |
28 | 43364 | Методика наставе математике 1 | 6 | 2 | 2 | 7 |
29 | Блок 6 | Изборни блок 6 | 6 | 2 | 2 | 7 |
11 | 43365 | Програмски пакети у математици | ||||
12 | 43366 | Базе података | ||||
Укупно часова активне наставе | 22 | 23 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | ||||||
30 | 43471 | Увод у теорију вероватноћа | 7 | 2 | 2 | 5 |
31 | 43472 | Парцијалне једначине | 7 | 3 | 3 | 5 |
32 | 43473 | Методика наставе математике 2 | 7 | 2 | 2 | 7 |
33 | 43474 | Математичко моделовање | 7 | 2 | 2 | 4 |
34 | 43475 | Стручна пракса 1 | 7 | 0 | 0 | 3 |
35 | Блок 7 | Изборни блок 7 | 7 | 2 | 2 | 7 |
13 | 43476 | Нумеричке методе | ||||
14 | 43477 | Нелинеарна оптимизација | ||||
36 | 43481 | Математичка статистика | 8 | 2 | 2 | 5 |
37 | 43482 | Функционална анализа | 8 | 3 | 3 | 6 |
38 | 43483 | Топологија | 8 | 3 | 2 | 5 |
39 | 43484 | Стручна пракса 2 | 8 | 0 | 0 | 3 |
40 | Блок 8 | Изборни блок 8 | 8 | 1 | 2 | 6 |
15 | 43485 | Информационе технологије у образовању | ||||
16 | 43486 | Интегралне једначине | ||||
41 | 43487 | Завршни рад | 8 | 0 | 0 | 4 |
Укупно часова активне наставе | 20 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Циљеви студијског програма су:
Наведени циљеви се постижу кроз:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области математике, сагласни су са захтевима времена, захтевима тржишта рада и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Природно-математичком факултету Универзитета у Приштини.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Савладавањем студијског програма Математика студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно дипломирани математичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Студијски програм Математика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област математичких наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области математичких наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Математика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајaн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 42111 | Математичка анализа 1 | 1 | 3 | 3 | 9 |
2 | 42112 | Линеарна алгебра | 1 | 3 | 3 | 8 |
3 | 42113 | Техничке основе информатике | 1 | 3 | 3 | 7 |
4 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | |||
1 | 11155 | Енглески језик 1 | 1 | 1 | 6 | |
2 | 11156 | Руски језик 1 | 1 | 1 | 6 | |
5 | 42121 | Математичка анализа 2 | 2 | 3 | 3 | 9 |
6 | 42122 | Алгебра 1 | 2 | 3 | 3 | 7 |
7 | 42123 | Аналитичка геометрија | 2 | 3 | 3 | 8 |
8 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | |||
1 | 11254 | Енглески језик 2 | 1 | 1 | 6 | |
2 | 11255 | Руски језик 2 | 1 | 1 | 6 | |
Укупно часова активне наставе | 20 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
9 | 42231 | Математичка анализа 3 | 3 | 3 | 3 | 9 |
10 | 42232 | Дискретне структуре | 3 | 3 | 3 | 7 |
11 | 42233 | Геометрија 1 | 3 | 2 | 2 | 7 |
12 | 42234 | Алгебра 2 | 3 | 3 | 3 | 7 |
13 | 42241 | Математичка анализа 4 | 4 | 3 | 3 | 9 |
14 | 42242 | Програмски језици и програмирање | 4 | 3 | 2 | 7 |
15 | 42243 | Увод у теорију вероватноће | 4 | 2 | 2 | 6 |
16 | 42244 | Обичне диференцијалне једначине | 4 | 3 | 3 | 8 |
Укупно часова активне наставе | 22 | 21 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
17 | 42351 | Реална анализа | 5 | 3 | 3 | 8 |
18 | 42352 | Методика наставе математике | 5 | 3 | 3 | 8 |
19 | 42353 | Педагогија са психологијом | 5 | 2 | 2 | 6 |
20 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 5 | |||
1 | 42354 | Линеарно програмирање | 2 | 2 | 8 | |
2 | 42355 | Математичка логика | 2 | 2 | 8 | |
21 | 42361 | Комплексна анализа | 6 | 3 | 3 | 8 |
21 | 42362 | Нумеричка анализа | 6 | 3 | 3 | 8 |
23 | 42363 | Историја математике | 6 | 2 | 2 | 6 |
24 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 6 | |||
1 | 42364 | Геометрија 2 | 2 | 2 | 8 | |
2 | 42365 | Алгебра 3 | 2 | 2 | 8 | |
Укупно часова активне наставе | 20 | 20 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 | |||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | ||||||
25 | 42471 | Математичка статистика | 7 | 2 | 3 | 6 |
26 | 42472 | Основе математичког моделирања | 7 | 3 | 2 | 6 |
27 | 42473 | Парцијалне једначине | 7 | 3 | 3 | 7 |
28 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 7 | |||
1 | 42474 | Нумеричке методе | 2 | 2 | 7 | |
2 | 42475 | Теорија бројева | 2 | 2 | 7 | |
29 | 42481 | Функционална анализа | 8 | 3 | 3 | 7 |
30 | 42482 | Нацртна геометрија | 8 | 3 | 3 | 7 |
31 | 42483 | Топологија | 8 | 3 | 3 | 7 |
32 | Блок 6 | Изборни блок 6 | 8 | |||
1 | 42484 | Интегралне једначине | 2 | 2 | 7 | |
2 | 42485 | Програмски пакети у математици | 2 | 2 | 7 | |
33 | 42486 | Завршни рад | 8 | 0 | 0 | 6 |
Укупно часова активне наставе | 21 | 21 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Циљеви студијског програма су:
Наведени циљеви се постижу кроз:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области математике, сагласни су са захтевима времена, захтевима тржишта рада и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Природно-математичком факултету Универзитета у Приштини.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исходи студијског програма, према којима би свршени студенти, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Студијски програм Математика основних академских студија садржи све основне елементе курикулума, који важе за област математичких наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора. У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области математичких наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Математика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална оступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.