Циљ Мастер академских студија информатике је формирање ИТ кадрова који лако могу пронаћи своје место у мозаику коплексне структуре трећег таласа и информатичког доба.
Циљеви студијског програма Мастер академске студије Информатике су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Активна настава | Осталичасови | ЕСПБ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
П | В | СИР | ДОН | ||||||
ПРВА ГОДИНА | |||||||||
1. | MS.MSI111 | Мобилно рачунарство и комуникационе технологије | 1 | 3 | 3 | / | / | / | 6 |
2. | MS.MSI112 | Виши програмски језици | 1 | 3 | 3 | / | / | / | 6 |
3. | MS.MSI113 | Стручна/Педагошка пракса 1 | 1 | / | / | / | / | 6 | 3 |
4. | MS.MIZ1 | Изборни блок 1 (бира се 1 од 2) | 1 | 2 | 2 | / | / | / | 6 |
1. | MS.MSI114 | Рачунарско моделовање и симулације | |||||||
2. | MS.MSI115 | Blockchain technology | |||||||
5. | MS.MIZ2 | Изборни блок 2 (бира се 1 од 2) | 1 | 2 | 2 | / | / | / | 6 |
3. | MS.MSI116 | Технике адаптивног кодовања | |||||||
4. | MS.MSI117 | Дигитална обрада сигнала, слике и говора | |||||||
6. | MS.MIZ3 | Изборни блок 3 (бира се 1 од 2) | 2 | 3 | 3 | / | / | / | 7 |
5. | MS.MSI212 | Вештачке неуронске мреже | |||||||
6. | MS.MSI213 | Рачунарство у облаку | |||||||
7. | MS.MSI214 | Стручна/Педагошка пракса 2 | 2 | / | / | / | / | 6 | 3 |
8. | 19.INF038 | Алати и технологије за електронско учење | 2 | 3 | 2 | / | / | / | 7 |
9. | MS.MSI215 | Студијски истраживачки рад 1 | 2 | / | / | 5 | / | / | 6 |
10. | MS.MSI216 | Предмет мастер рада | 2 | / | / | 2 | / | 2 | 4 |
11. | MS.MSI217 | Мастер рад | 2 | / | / | 2 | / | 2 | 6 |
Укупно часова активне наставе у години | 16 + 15 + 9 = 40 | ||||||||
Укупно ЕСПБ | 60 |
У складу са претходним одредницама, циљ МАС информатике је формирање ИТ кадрова који могу пронаћи место у пословним системима и институцијама широког спектра.
Циљеви студијског програма МАС Информатике су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбама, семинарским радовима, колоквијумима, пројектима, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз одабир изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно мастер информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм МАС Информатика садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле Болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма МАС Информатика и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | ||||||
1 | 53111 | Мобилно рачунарство | 1 | 3 | 3 | 7 |
2 | 53112 | Виши програмски језици | 1 | 4 | 4 | 8 |
3 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | |||
1 | 53113 | Образовни софтвер | 3 | 3 | 8 | |
2 | 53114 | Системски софтвер | 3 | 3 | 8 | |
4 | 53211 | Алати и технологије за електронско учење | 2 | 3 | 2 | 7 |
5 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | |||
3 | 53212 | Специјална поглавља из математике | 3 | 3 | 8 | |
4 | 53213 | Примењена геометрија | 3 | 3 | 8 | |
6 | 53214 | Студијски истраживачки рад | 2 | 12 | ||
7 | 53215 | Мастер рад | 2 | 10 | ||
Укупно часова активне наставе | 15 | 13 | ||||
Укупно ЕПСБ | 60 |
Циљ Мастер академских студија информатике је формирање ИТ кадрова који лако могу пронаћи своје место у мозаику коплексне структуре трећег таласа и информатичког доба.
Циљеви студијског програма Мастер академске студије Информатике су:Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области информатике, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичког факултета.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (предавањима, вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно мастер информатичари, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Током студија се посебна пажња поклања стицању најновијих знања из информатичких технологија које се прогресивно усавршавају, а све у циљу решавања сложених практичних проблема из различитих сфера живота и рада.
Студијски програм Информатика мастер студије садржи све основне елементе курикулума, који важе за област рачунарских наука, те као такав се изводи на готово свим високошколским установама овога типа у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области рачунарских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Информатика основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајн квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високо школским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.