Циљеви студијског програма су:
Наведени циљеви се постижу кроз:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви Мастер академских студија Географије другог степена усмерени су ка стицању академских стручних и научних вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области географије, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичком факултету.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70% резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, теренски рад и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
Редни број | Шифра предмета | Назив | Сем. | Активна настава | Ост. | ЕСПБ | Обавезни/Изборни | Тип предмета | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
П | В | ДОН | СИР/ПИР | ||||||||
ПРВА ГОДИНА | |||||||||||
1. | 62111 | Методе научно истраживачког рада | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 6 | ОБ | НС |
2. | 62112 | Методологија физичке географије | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | ОБ | ТМ |
3. | 62113 | Методологија друштвене географије | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 | ОБ | ТМ |
4. | 62114 | Методе анализе географских података | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | ОБ | ТМ |
5. | 62115 | Методе регионализације | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 8 | ИЗ | НС |
6. | 62116 | Методе валоризације у туристичкој географији | 1 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 8 | ИЗ | НС |
7. | 62121 | Просторна мобилност становништва | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | ОБ | НС |
8. | 62122 | Управљање развојним пројектима | 2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | ОБ | СА |
9. | 62123 | Методе сценарија у истраживању и планирању простора | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 | ИЗ | СА |
10. | 62124 | ГИС анализа геопростора и даљинска детекција | 2 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 | ИЗ | СА |
11. | 62125 | Студијско истраживачки рад | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | ОБ | НС |
12. | 62126 | Стручна пракса | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 3 | ОБ | НС |
13. | 62128 | Мастер рад | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 4 | ОБ | СА |
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, остали часови) и ЕСПБ на години | 22 | 20 | 4 | 0 | 9 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе на години | |||||||||||
Укупно часова активне наставе на години |
Циљеви студијског програма су:
Наведени циљеви се постижу кроз:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви Мастер академских студија Географије другог степена усмерени су ка стицању академских стручних и научних вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области географије, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичком факултету.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70% резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, теренски рад и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
Савладавањем Мастер академских студија Географије студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно географи, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Студијски програм Мастер академских студија Географије садржи све основне елементе курикулума за Географију који је усклађен са сличним студијским програмима, како у Европи тако и у свету. Студијски програм МАС Географија усклађен је са студијским програмом мастер академских студија географије Природно-математичког факултета Универзитета ''Св. Кирил и Методиј'' у Скопљу (Северна Македонија), студијским програмом на Департману за географију Универзитета у Темишвару (Румунија) и студијским програмом на Одсеку за географију Филозофског факултета Универзитета у Љубљани (Словенија).
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу.
Модул 1. - ГЕОГРАФИЈА | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Р.Б. | Шифра предмета | Назив предмета | Сем. | Тип предмета | Статус предмета | Активна настава | Остали часови | ЕСПБ | |||
П | В | ДOН | СИР | ||||||||
1. | 62111 | Теорија природних и друштвених система | 1 | СА | ОМ | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 |
2. | 62112 | Регионални развој | 1 | СА | ОМ | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 8 |
3. | 62113 | Методологија физичке географије | 1 | НС | ОМ | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 7 |
4. | Предмет изборног блока 1 | 1 | ТМ | ИБМ | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 | |
1. | 62114 | Методе научноистраживачког рада | |||||||||
2. | 62115 | Методологија друштвене географије | |||||||||
5. | 62121 | Просторна економија | 2 | АО | ОМ | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 6 |
6. | 62122 | Студијски истраживачки рад | 2 | СА | ОМ | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 7 |
7. | Предмет изборног блока 2 | 2 | НС | ИБМ | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | |
1. | 62123 | Методологија регионалне географије | |||||||||
2. | 62124 | Методологија туристичке географије | |||||||||
8. | 62125 | Мастер рад | 2 | НС | ОМ | 12 | |||||
Модул 2. - ТУРИЗАM | |||||||||||
Р.Б. | Шифра предмета | Назив предмета | Сем. | Тип предмета | Статус предмета | Активна настава | Остали часови | ЕСПБ | |||
П | В | ДOН | СИР | ||||||||
1. | 62116 | Методе научно истраживачког рада | 1 | ТМ | ОМ | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
2. | 62117 | Посебни облици туризма | 1 | НС | ОМ | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 |
3. | 62118 | Експлоатације туристичких ресурса | 1 | НС | ОМ | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 | 4. | Предмет изборног блока 1 | 1 | АО | ИБМ | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
1. | 62119 | Енглески језик и комуникацијске вештине | |||||||||
2. | 62120 | Руски језик и комуникацијске вештине | |||||||||
5. | 62126 | Студијски истраживачки рад | 2 | СА | ОМ | 0 | 0 | 0 | 10 | 0 | 8 |
6. | 62127 | Картирање и визуелизација туристичких система | 2 | ТМ | ОМ | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | 7. | Предмет изборног блока 2 | 2 | СА | ИБМ | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 |
1. | 62128 | Културна географија | |||||||||
2. | 62129 | Стратешки развој туристичких насеља | |||||||||
8. | 62130 | Мастер рад | 2 | НС | ОМ | 12 |
МОДУЛ ГЕОГРАФИЈА
Циљеви студијског програма су:
Наведени циљеви се постижу кроз:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви Дипломских академских студија Географије – Модул 1. ГЕОГРАФИЈА другог степена усмерени су ка стицању академских стручних и научних вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области географије, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичком факултету.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, теренски рад и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
МОДУЛ ТУРИЗАМ
Циљеви студијског програма су:
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви Дипломских академских студија Географије – Модул 2. ТУРИЗАМ другог степена усмерени су ка стицању академских, стручних и научних вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области туризма, сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада (знања), и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Универзитету у Приштини - Природно-математичком факултету.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови, теренски рад и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијскм програму и методама наставе.
МОДУЛ ГЕОГРАФИЈА
Савладавањем Дипломских академских студија Географије – Модул 1 ГЕОГРАФИЈА, студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно географи, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
МОДУЛ ТУРИЗАМ
Савладавањем Дипломских академских студија Географије – Модул 2 ТУРИЗАМ, студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исход студијског програма, према којима би свршени студенти, односно туризмолози, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Модул: ГЕОГРАФИЈА
Дипломске академске студије Географије – Модул 1. ГЕОГРАФИЈА другог степена садржи све основне елементе курикулума за Географију који је усклађен са сличним студијским програмима, како у Европи тако и у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу.
Модул: ТУРИЗАМ
Дипломске академске студије Географије – Модул 2. ТУРИЗАМ другог степена садржи све основне елементе курикулума за Туризам који је усклађен са сличним студијским програмима, како у Европи тако и у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу.