Основни циљ овог студијског програма је стицање знања, стручности и вештина неопходних за рад, као и припрема за даље школовање. Студенти који су завршили овај студијски програм могу са успехом радити у васпитно-образовним установама, у лабораторијама различитих намена, привреди, заводима за заштиту природе или другим институцијама, од општинског до републичког нивоа.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области хемије; сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада и са основним задацима и циљевима образовања на Природно–математичком факултету Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици.
Да би се остварио циљ обезбеђења адекватних исхода учења, студијски програм хемије има транспарентну структуру у којој су наставни садржаји свих предмета повезани у једну целину. У настави се интегришу класична предавања са практичним активностима у виду кабинетско – лабораторијске наставе.
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбе, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Редни број | Шифра предмета | Назив | Сем. | Активна настава | Ост. | ЕСПБ | Обавезни/ Изборни |
Тип предмета | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
П | В | ДОН | СТИР/ИР | ||||||||
ПРВА ГОДИНА | |||||||||||
1 | H31111 | Општа хемија | 1 | 3 | 3 | 8 | Обавезни | Теоријско-методолошки | |||
2 | H31112 | Квалитативна аналитичка хемија 1 | 1 | 2 | 3 | 7 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
3 | H31113 | Физика | 1 | 2 | 2 | 6 | Обавезни | Академско-општеобразовни | |||
4 | H31114 | Математика 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Академско-општеобразовни | |||
5 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | |||||
1 | HF111 | Руски језик 1 | Изборни | Академско-општеобразовни | |||||||
2 | HF555 | Енглески језик 1 | Изборни | Академско-општеобразовни | |||||||
6 | H31121 | Неорганска хемија | 2 | 3 | 3 | 8 | Обавезни | Теоријско-методолошки | |||
7 | H31122 | Квалитативна аналитичка хемија 2 | 2 | 3 | 3 | 8 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
8 | H31123 | Математика 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Академско-општеобразовни | |||
9 | H31124 | Основи органске хемије | 2 | 2 | 0 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | |||
10 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | |||||
3 | HF | Енглески језик 2 | Изборни | Академско-општеобразовни | |||||||
4 | HF222 | Руски језик 2 | Изборни | Академско-општеобразовни | |||||||
Укупно часова (предавања/вежбе + ДОН/ остали часови) и бодови на години | 21 | 20 | 60 | ||||||||
Укупно часова активне наставе на години | 41 | ||||||||||
ДРУГА ГОДИНА | |||||||||||
11 | H31231 | Органска хемија 1 | 3 | 2 | 3 | 6 | Обавезни | Теоријско-методолошки | |||
12 | H31232 | Физичка хемија 1 | 3 | 2 | 2 | 6 | Обавезни | Научно-стручни | |||
13 | H31233 | Квантитативна аналитичка хемија | 3 | 3 | 3 | 8 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
14 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 3 | 3 | 2 | 8 | |||||
5 | H31235 | Обновљиви извори енергије | Изборни | Научно-стручни | |||||||
6 | HF333 | Педагогија | Изборни | Теоријско-методолошки | |||||||
15 | H31241 | Органска хемија 2 | 4 | 3 | 3 | 7 | Обавезни | Теоријско-методолошки | |||
16 | H31242 | Физичка хемија 2 | 4 | 4 | 3 | 8 | Обавезни | Научно-стручни | |||
17 | H31243 | Практикум из квантитативне анализе са обрадом резултата мерења | 4 | 1 | 3 | 4 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
18 | H31244 | Методе одвајања у хемији | 4 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
19 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 4 | 3 | 2 | 8 | |||||
7 | H31246 | Нови материјали у хемији | Изборни | Теоријско-методолошки | |||||||
8 | HF444 | Психологија | Изборни | Теоријско-методолошки | |||||||
Укупно часова (предавања/вежбе + ДОН/ остали часови) и бодови на години | 23 | 23 | 60 | ||||||||
Укупно часова активне наставе на години | 46 | ||||||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | |||||||||||
20 | H31351 | Хемија природних производа 1 | 5 | 2 | 3 | 6 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
21 | H31352 | Основи хемијске технологије | 5 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
22 | H31353 | Органска стереохемија | 5 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | |||
23 | H31354 | Виша неорганска хемија | 5 | 3 | 2 | 7 | Обавезни | Научно-стручни | |||
24 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 5 | 2 | 2 | 7 | |||||
9 | H31355 | Школски огледи у настави хемије | Изборни | Академско-општеобразовни | |||||||
10 | H31356 | Колоидна хемија | Изборни | Научно-стручни | |||||||
25 | H31361 | Номенклатура у органској хемији | 6 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | |||
26 | H31362 | Оптичке методе инструменталне анализе | 6 | 3 | 2 | 7 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
27 | H31363 | Индустријска хемија | 6 | 2 | 0 | 2 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | ||
28 | H31364 | Хемија природних производа 2 | 6 | 2 | 3 | 6 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
29 | Блок 6 | Изборни блок 6 | 6 | 2 | 2 | 7 | |||||
11 | H31365 | Методика наставе хемије | Изборни | Теоријско-методолошки | |||||||
12 | H31366 | Механизми неорганских ракција | Изборни | Научно-стручни | |||||||
Укупно часова (предавања/вежбе + ДОН/ остали часови) и бодови на години | 22 | 20 | 2 | 60 | |||||||
Укупно часова активне наставе на години | 44 | ||||||||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | |||||||||||
30 | H31471 | Механизми органских реакција | 7 | 3 | 3 | 6 | Обавезни | Научно-стручни | |||
31 | H31472 | Полимери | 7 | 2 | 2 | 4 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
32 | H31473 | Електроаналитичка хемија | 7 | 3 | 2 | 6 | Обавезни | Научно-стручни | |||
33 | H31474 | Аналитичка хемија животне средине | 7 | 2 | 2 | 4 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
34 | Блок 7 | Изборни блок 7 | 7 | 2 | 2 | 5 | |||||
13 | H31475 | Научне информације у хемији | Изборни | Научно-стручни | |||||||
14 | H31476 | Бионеорганска хемија | Изборни | Стручно-апликативни | |||||||
15 | H31477 | Биоорганска хемија | Изборни | Стручно-апликативни | |||||||
35 | H31478 | Стручна пракса | 7 | 0 | 0 | 6 | 3 | Обавезни | Теоријско-методолошки | ||
36 | H31481 | Биохемија | 8 | 3 | 3 | 6 | Обавезни | Научно-стручни | |||
37 | H31482 | Заштита животне средине | 8 | 2 | 2 | 4 | Обавезни | Академско-општеобразовни | |||
38 | H31483 | Инструменталне методе у органској хемији | 8 | 2 | 2 | 4 | Обавезни | Научно-стручни | |||
39 | H31484 | Основи електрохемије | 8 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
40 | Блок 8 | Изборни блок 8 | 8 | 2 | 2 | 5 | |||||
16 | H31485 | Савремене методе аналитичке хемије | Изборни | Стручно-апликативни | |||||||
17 | H31486 | Фармацеутска хемија | Изборни | Стручно-апликативни | |||||||
18 | H31487 | Апликативни хемијски софтвери | Изборни | Научно-стручни | |||||||
41 | H31488 | Завршни рад | 8 | 0 | 0 | 3 | 8 | Обавезни | Научно-стручни | ||
42 | 31488 | Израда и одбрана завршног рада | 8 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | Обавезни | Научно-стручни | |
Укупно часова (предавања/вежбе / ДОН/ остали часови) и бодови на години | 23 | 22 | 2 | 12 | 60 | ||||||
Укупно часова активне наставе на години | 47 | 60 | |||||||||
Укупно часова активне наставе, остали часови и бодова за све године студија | 178 | 12 | 240 |
Основни циљ овог студијског програма је стицање знања, стручности и вештина неопходних за рад, као и припрема за даље школовање. Студенти који су завршили овај студијски програм могу са успехом радити у васпитно-образовним установама, у лабораторијама различитих намена, привреди, заводима за заштиту природе или другим институцијама, од општинског до републичког нивоа.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области хемије; сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада и са основним задацима и циљевима образовања на Природно–математичком факултету Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици.
Да би се остварио циљ обезбеђења адекватних исхода учења, студијски програм хемије има транспарентну структуру у којој су наставни садржаји свих предмета повезани у једну целину. У настави се интегришу класична предавања са практичним активностима у виду кабинетско – лабораторијске наставе.
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбе, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Дипломирани студенти студијског програма Основне академске студије хемије стичу следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исходи студијског програма, према којима би свршени студенти, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Студијски програм основних академских студија Хемије садржи све основне елементе курикулума, који важе за област хемијских наука и који се изводе на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање и вредност у ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начини полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа европског образовног простора.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области хемијских наука.
Да би се осигурала компатибилност предложеног студијског програма Хемија основних академских студиja и одговарајућих студијских програма из европског образовног простора извршена је детаљна анализа и поређење.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајан квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високошколским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.
Р.бр. | Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Пред | Вежбе | ДОН | ЕСПБ |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ПРВА ГОДИНА | |||||||
1 | 23111 | Општа хемија | 1 | 3 | 3 | 8 | |
2 | 23112 | Физика 1 | 1 | 3 | 2 | 6 | |
3 | 23113 | Математика 1 | 1 | 3 | 3 | 6 | |
4 | 23114 | Квалитативна аналитичка хемија 1 | 1 | 2 | 4 | 8 | |
5 | 23115 | Основи информатике | 1 | 2 | 2 | 4 | |
6 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 2 | ||||
1 | 23121 | Математикa 2 | 3 | 3 | 5 | ||
2 | 23122 | Физика 2 | 3 | 0 | 2 | 5 | |
7 | 23123 | Неорганска хемија | 2 | 3 | 3 | 7 | |
8 | 23124 | Квалитативна аналитичка хемија 2 | 2 | 2 | 4 | 7 | |
9 | 23125 | Основи органске хемије | 2 | 2 | 0 | 5 | |
10 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | ||||
3 | 23126 | Енглески језик 1 | 1 | 1 | 4 | ||
4 | 23127 | Руски језик 1 | 1 | 1 | 4 | ||
Укупно часова активне наставе | 24 | 23,5 | 1 | ||||
Укупно ЕСПБ | 60 | ||||||
ДРУГА ГОДИНА | |||||||
11 | 23231 | Органска хемија 1 | 3 | 3 | 3 | 8 | |
12 | 23232 | Физичка хемија 1 | 3 | 3 | 2 | 7 | |
13 | 23233 | Квантитативна аналитичка хемија 1 | 3 | 3 | 4 | 7 | |
14 | 23234 | Рачунарство у хемији | 3 | 1 | 2 | 5 | |
15 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 3 | ||||
5 | 23235 | Енглески језик 2 | 1 | 1 | 5 | ||
6 | 23236 | Руски језик 2 | 1 | 1 | 5 | ||
16 | 23241 | Органска хемија 2 | 4 | 3 | 3 | 8 | |
17 | 23242 | Физичка хемија 2 | 4 | 3 | 2 | 7 | |
18 | 23243 | Квантитативна аналитичка хемија 2 | 4 | 3 | 4 | 7 | |
19 | Блок 4 | Изборни блок 4 | 4 | ||||
7 | 23244 | Обрада резултата мерења у аналитичкој хемији | 2 | 2 | 6 | ||
8 | 23245 | Научне информације у хемији | 2 | 2 | 6 | ||
Укупно часова активне наставе | 22 | 21 | 2 | ||||
Укупно ЕСПБ | 60 | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | |||||||
20 | 23351 | Органска стереохемија | 5 | 3 | 2 | 7 | |
21 | 23352 | Виша неорганска хемија | 5 | 3 | 2 | 6 | |
22 | 23353 | Електроаналитичке методе инструменталне анализе | 5 | 3 | 3 | 7 | |
23 | 23354 | Физичка хемија 3 | 5 | 3 | 2 | 6 | |
24 | Блок 5 | Изборни блок 5 | 5 | ||||
9 | 23355 | Бионеорганска хемија | 2 | 2 | 5 | ||
10 | 23356 | Педагогија са психологијом | 2 | 2 | 5 | ||
25 | 23361 | Основи хемијске технологије 1 | 6 | 2 | 2 | 5 | |
26 | 23362 | Оптичке методе инструменталне анализе | 6 | 3 | 3 | 7 | |
27 | 23363 | Номенклатура у органској хемији | 6 | 2 | 2 | 6 | |
28 | 23364 | Хемија природних производа 1 | 6 | 2 | 3 | 6 | |
29 | Блок 6 | Изборни блок 6 | 6 | ||||
11 | 23365 | Хемијска веза и структура молекула | 2 | 5 | |||
12 | 23366 | Методика наставе хемије | 2 | 1 | 5 | ||
Укупно часова активне наставе | 25 | 20 | 1,5 | ||||
Укупно ЕСПБ | 60 | ||||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА | |||||||
30 | 23471 | Механизми органских реакција | 7 | 3 | 3 | 7 | |
31 | 23472 | Хемија природних производа 2 | 7 | 2 | 3 | 6 | |
32 | 23473 | Основи хемијске технологије 2 | 7 | 2 | 2 | 5 | |
33 | 23474 | Методе одвајања у аналитичкој хемији | 7 | 2 | 2 | 5 | |
34 | Блок 7 | Изборни блок 7 | 7 | ||||
13 | 23475 | Аналитичка хемија животне средине | 2 | 0 | 2 | 5 | |
14 | 23476 | Органске технологије | 2 | 0 | 2 | 5 | |
15 | 23477 | Нерганске технологије | 2 | 0 | 2 | 5 | |
35 | 23481 | Биохемија | 8 | 3 | 3 | 5 | |
36 | 23482 | Инструменталне методе у органској хемији | 8 | 3 | 2 | 5 | |
37 | 23483 | Методологија научно-истраживачког рада | 8 | 2 | 0 | 4 | |
38 | 23484 | Полимери | 8 | 2 | 3 | 5 | |
39 | Блок 8 | Изборни блок 8 | 8 | ||||
16 | 23485 | Препаративна органска хемија | 2 | 0 | 2 | 5 | |
17 | 23486 | Органске синтезе | 2 | 0 | 2 | 5 | |
40 | 23487 | Завршни рад | 8 | 0 | 0 | 8 | |
Укупно часова активне наставе | 23 | 18 | 4 | ||||
Укупно ЕСПБ | 60 |
Повезујући природно–математичке и информатичке науке са наукама из области хемије и практичним проблемима из ове области, наставни план студијског прогама хемије осмишљен је тако да студенте оспособи да своја стечена знања и вештине примене у пракси.
Основни циљ овог студијског програма је стицање знања, стручности и вештина неопходних за рад. Студенти који су завршили овај студијски програм могу са успехом радити у васпитно-образовним установама, у лабораторијама различитих намена, привреди, заводима за заштиту природе или другим институцијама, од општинског до републичког нивоа.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области хемије; сагласни су са захтевима времена, са захтевима тржишта рада и са основним задацима и циљевима образовања на Природно–математичком факултету Универзитета у Приштини.
Да би се остварио циљ обезбеђења адекватних исхода учења, студијски програм хемије има транспарентну структуру у којој су наставни садржаји свих предмета повезани у једну целину. У настави се интегришу класична предавања са практичним активностима у виду кабинетско – лабораторијске наставе.
Природно-математички факултет Универзитета у Приштини је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима су циљеви студијског програма у потпуности усклађени.
Циљеви студијског програма усмерени су ка стицању академских вештина, развоју креативних способности и постизању стручности у области хемије, сагласни су са захтевима времена, захтевима тржишта рада и усаглашени су са основним задацима и циљевима образовања на Природно-математичком факултету Универзитета у Приштини.
Већа ефикасност процеса студирања омогућена је чињеницом да су сви предмети једносеместрални и да је систем напредовања студената динамичан, тако да, у зависности од предмета, 30-70 % резултата студент стиче у предиспитним обавезама (вежбања, семинарски радови, колоквијуми, тестови и друго).
Улога студената у постизању циљева студијског програма је вишеструка. Организација курикулума омогућава да студенти самостално креирају свој образовни профил не само кроз бирање изборних предмета него и кроз укључивање у интерну евалуацију програма, квалитета наставника и наставног процеса, а тиме и у иницирање промена у студијском програму и методама наставе.
Дипломирани студенти студијског програма хемије поседоваће добру професионалну основу за могућност брзе и лаке надградње стеченог знања, способност анализе и синтезе, способност планирања и организовања, основу за добру усмену и писмену комуникацију. Поред компетенција на професионалном нивоу, студенти ће поседовати и добру основу из области природно–математичких наука: хемије, физике, математике и информатике.
Основни ниво образовања дефинисан је програмом основних академских студија и намењен је студентима примарно заинтересованим за каријеру оријентисану ка примењеном практичном и наставном раду из области хемије.
Савладавањем студијског програма основних академских студија, студенти стичу способности и компетенције:
Из наведених компетенција проистичу основни очекивани исходи студијског програма, према којима би свршени студенти, стекли низ креативних способности које би их оспособиле за запошљавање, а које представљају скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и да може да демонстрира.
Све четири године студијског програма Хемија основних академских студија (студије првог степена) се одликују квалитетом и садрже све неопходне елементе курикулума за хемију који се изводи на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету.
Готово сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање студија, вредност ЕСПБ, назив и садржај понуђених предмета, начин полагања испита, исходи учења и компетенције наставника, усаглашени су са највећим бројем високошколских установа на европском образовном простору.
У том контексту треба нагласити да је овај студијски програм конципиран на основу позитивног искуства европских високошколских установа које су успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области хемијских наука.
Компатибилност студија овог студијског програма осигурана је задржавањем услова уписа, темељне структуре и садржаја програма. Уочљив је значајан квалитет, савременост и међународна усаглашеност овог предложеног студијског програма, са студијским програмима овог типа, који се реализују на иностраним високошколским установама, посебно у оквиру европског образованог простора.
Поређење програма према заступљености појединих главних група предмета показује значајан степен њихове усаглашености, док су извесна минимална одступања присутна код изборних предмета. Уз то, многи предмети предложеног и упоредивих студијских програма имају сличне садржаје, али им се називи донекле разликују.