Циљеви студијског програма мастер академских студија биологије су:
С једне стране, програм омогућује продубљивање знања из хумане генетике, загађивања и заштите животне средине, нудећи висококвалитетне курсеве из ових области, а са друге стране велику пажњу посвећује могућностима студената да бирају између понуђених изборних предмета, чиме се опредељују за област посебног интересовања. Оваквим начином рада повезују се теоријски и практични делови наставе. Израдом семинарских радова и коришћењем литературе студентима се омогућује стицање самосталних вештина неопходних за реализацију истраживачког рада и публикацију радова у области биолошке науке.
Редни број | Шифра предмета | Назив | Сем. | Активна настава | Ост. | ЕСПБ | Обавезни/ Изборни О/И |
Тип предмета | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
П | В | ДОН | СИР/ПИР | |||||||||
ПРВА ГОДИНА | ||||||||||||
1 | Б2111 | Специјална екотоксикологија | 1 | 2 | 2 | 6 | Обавезни | Стручно-апликативни | ||||
2 | Б2112 | Биологија загађених водених и копнених екосистема | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | |||
3 | Б2113 | Диверзитет фауне кичмењака | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | |||
4 | Б2114 | Хумана и медицинска генетика | 1 | 2 | 2 | 5 | Обавезни | Теоријско-методолошки | ||||
5 | Блок 1 | Изборни блок 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 8 | |||||
1 | Б2115 | Ендокринологија животиња и човека | Изборни | Научно-стручни | ||||||||
2 | Б2116 | Ендемска флора балканског полуострва | Изборни | Стручно-апликативни | ||||||||
6 | Б2121 | Гени и развиће животиња | 2 | 3 | 2 | 5 | Обавезни | Научно-стручни | ||||
7 | Б2122 | Методологија научноистраживачког рада | 2 | 4 | 2 | 5 | Обавезни | Теоријско-методолошки | ||||
8 | Блок 2 | Изборни блок 2 | 2 | 3 | 3 | 8 | ||||||
1 | Б2124 | Мутагени и тератогени ефекти | Изборни | Теоријско-методолошки | ||||||||
2 | Б2125 | Механизми еколошких адаптација биљака | Изборни | Теоријско-методолошки | ||||||||
9 | Блок 3 | Изборни блок 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | Изборни | Стручно-апликативни | ||||
1 | Б2129 | Педагошка пракса | Изборни | Стручно-апликативни | ||||||||
2 | Б2126 | Стручна пракса | Изборни | Стручно-апликативни | ||||||||
10 | Б2127 | Студијско истараживачки рад | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||
11 | Б2128 | Израда и одбрана завршног рада | 2 | 3 | 6 | Обавезни | Стручно-апликативни | |||||
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, остали часови) | 21 | 15 | 3 | 7 | 90 | |||||||
Укупно часова активне наставе | 46 | |||||||||||
УКУПНО ЕСПБ | 60 |
Циљеви студијског програма мастер академских студија биологије су:
С једне стране, програм омогућује продубљивање знања из хумане генетике, загађивања и заштите животне средине, нудећи висококвалитетне курсеве из ових области, а са друге стране велику пажњу посвећује могућностима студената да бирају између понуђених изборних предмета, чиме се опредељују за област посебног интересовања. Оваквим начином рада повезују се теоријски и практични делови наставе. Израдом семинарских радова и коришћењем литературе студентима се омогућује стицање самосталних вештина неопходних за реализацију истраживачког рада и публикацију радова у области биолошке науке.
Структура студијског програма мастер академских студија биологије обезбеђује да се академско биолошко образовање континуирано унапређује кроз наставне садржаје групе предмета.
Стечене компетенције и вештине на овом нивоу студија представљају скуп фундаменталних знања за наставак даљег образовања на докторским студијама биолошког и сродних профила.
Савладавањем наведеног студијског програма свршени студенти стичу знања, вештине и ставове неопходне за руковођење и обављање послова у области биологије, екологије и заштите животне средине.
Компетенције дипломираних студената овог програма укључују способност критичког мишљења и адекватне анализе проблема и налажење потребног решења, способност руковођења и стручног презентовања свога рада, проширивање професионалне етике, као и свакодневну примену стечених знања у пракси.
Послови које студент може обављати завршетком овог студијског програма су:
Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно – специфичне способности из биологије и загађивања, заштите и унапређења животне средине, а које су у функцији квалитетног обављања стручне и научне делатности.
Савладавањем овог студијског програма студент стиче следеће способности:
Из наведених компетенција проистичу очекивани исходи студијског програма, према којима би свршени студенти стекли универзитетско образовање и низ квалитетних способности потребних за запошљавање, односно скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и може да демонстрира.
Исход процеса учења је:
Студијски програм Биологија мастер академских студија (студија другог степена) Природно – Математичког факултета у Косовској Митровици се одликује квалитетом и садржи све неопходне елементе курикулума који важе за област биолошких наука. Факултет је развио студијски програм имајући у виду потребе за специјализованим кадровима биолошког профила, посебно из динамичких области биологије, загађивања и заштите животне средине, а у складу са савременим тенденцијама науке и стањем окружења.
Студијски програм Биологија мастер академских студија је усклађен са савременим светским токовима и стањем струке и науке у научном пољу Природно – математичке науке и упоредив је са сличним програмима на иностраним виокошколским установама, а посебно у оквиру европског образовног простора.
Студијски програм је реформисан и усаглашен са принципима европског система студија, дефинисаног у оквирима Болоњске декларације.
Програм мастер академских студија је усалашен и са основним студијама те представља логичан наставак тог програма.
Мастер академске студије студијског програма Биологија се одликују квалитетом и садрже све неопходне елементе курикулума за биологију, који се изводи на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету. Сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање студија, вредност ЕСПБ, називи и садржаји понуђених предмета, начин полагања испита, исходи учења и компетенције наставника регулисани су, између осталог, након упоредне анализе курикулума више домаћих и међународних високошколских установа које успешно примењују болоњску реформу и изводе образовање у области биологије.
Универзитет у Приштини сарађује са бројним иностраним универзитетима, чиме је студентима и наставницима на Универзитету, међу њима и оних на студијском програму мастер академских студија биологије на Природно – математичком факултету, пружена могућност да кроз сарадњу са колегама са других подручја размењују знања, прате међународне трендове и унапређују квалитет.
Бр | Шифра предмета | Назив предмета | С | Статус предмета | Часови активне наставе | Остали часови | ЕСПБ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
П | В | ДОН | СИР | |||||||
ПРВА ГОДИНА | ||||||||||
1. | 12121 | Специјална екотоксикологија | 1 | ОБ | 3 | 0 | 2 | 5 | ||
2. | 12182 | Мутагени и тератогени ефекти | 1 | ИЗ | 3 | 0 | 2 | 6 | ||
3. | 12183 | Диверзитет фауне кичмењака | 1 | ИЗ | 3 | 0 | 2 | |||
4. | 12114 | Хумана генетика | 1 | ОБ | 3 | 0 | 2 | 6 | ||
5. | 12135 | Биологија загађених вода и копна | 1 | ОБ | 3 | 0 | 2 | 5 | ||
6. | 12241 | Методологија израде научноистраживачког рада | 1 | ОБ | 2 | 0 | 0 | 8 | ||
Укупно часова активне наставе |
Укупно 14 | Укупно 0 | Укупно 8 | 30 | ||||||
7. | 12252 | Загађивање и заштита акватичних екосистема | 2 | ИЗ | 2 | 0 | 2 | 6 | ||
8. | 12253 | Механизми еколошких адаптација | 2 | ИЗ | 2 | 0 | 2 | |||
9. | 12244 | Биоремедијација | 2 | ОБ | 3 | 0 | 2 | 5 | ||
10. | 12245 | Гени и развиће животиња | 2 | ОБ | 2 | 0 | 2 | 4 | ||
11 | 12246 | Студијски истраживачки рад | 2 | ОБ | 8 | 8 | ||||
12. | 12235 | Мастер рад | 2 | ОБ | 7 | |||||
Укупно часова активне наставе |
Укупно 7 | Укупно 0 | Укупно 6 | 30 | ||||||
Укупно часова активне наставе = 43 | ||||||||||
Укупно ЕСПБ |
60 |
Циљеви студијског програма мастер академских студија биологије су:
С једне стране, програм омогућује продубљивање знања из хумане генетике, загађивања и заштите животне средине, нудећи висококвалитетне курсеве из ових области, а са друге стране велику пажњу посвећује могућностима студената да бирају између понуђених изборних предмета, чиме се опредељују за област посебног интересовања. Оваквим начином рада повезују се теоријски и практични делови наставе. Израдом семинарских радова и коришћењем литературе омогућује се студентима да стекну самосталне вештине истраживачког рада и публикације радова у области биолошке науке.
Структура студијског програма мастер академских студија биологије обезбеђује да се кроз наставне садржаје група предмета, академско биолошко образовање континуирано унапређује; стечене компетенције и вештине на овом нивоу студија представљају корпус фундаменталних знања за наставак образовања на докторским студијама биолошког и сродних профила.
Савладавањем наведеног студијског програма свршени студент стиче знања, вештине и ставове неопходне за руковођење и обављање послова у области биологије, екологије и заштите животне средине.
Компетенције дипломираних студената овог програма укључују способност критичког мишљења и способност анализе проблема и налажење решења, способност руковођења, способност презентовања свога рада, способност проширивања професионалне етике, као и примену стечених знања у пракси.
Послови које студент може обављати завршетком овог студијског програма су:
Савладавањем студијског програма студент стиче опште и предметно – специфичне способности из биологије и загађивања, заштите и унапређења животне средине, а које су у функцији квалитетног обављања стручне и научне делатности:
Из наведених компетенција проистичу очекивани исходи студијског програма, према којима би свршени студенти стекли универзитетско образовање и низ квалитетних способности потребних за запошљавање, односно скуп вештина које би просечан студент требало да зна, уме и може да демонстрира.
Исход процеса учења је:
Студијски програм мастер академских студија (студија другог степена) биологије Природно – Математичког факултета у Косовској Митровици се одликује квалитетом и садржи све неопходне елементе курикулума.
Факултет је развио студијски програм имајући у виду потребе за специјализованим кадровима биолошког профила, посебно из динамичких области биологије, загађивања и заштите животне средине, а у складу са савременим тенденцијама науке и стањем окружења.
Студијски програм мастер академских студија биологије је усклађен са савременим светским токовима и стањем струке и науке у научном пољу Природно – математичке науке и упоредив је са сличним програмима на иностраним виокошколским установама, а посебно у оквиру европског образовног простора.
Студијски програм је реформисан и усаглашен са принципима европског система студија, дефинисаног у оквирима Болоњске декларације.
Програм мастер студија усаглашен је и са програмом основних академских студија биологије, које представљају први степен образовања биолога.
Мастер академске студије студијског програма биологије се одликују квалитетом и садрже све неопходне елементе курикулума за биологију, који се изводи на многим високошколским установама овог типа код нас и у свету. Сви сегменти студијског програма, као што су академски назив, трајање студија, вредност ЕСПБ, називи и садржаји понуђених предмета, начин полагања испита, исходи учења и компетенције наставника регулисани су, између осталог, након упоредне анализе курикулума више домаћих и међународних високошколских установа које су раније успешно примениле болоњску реформу, а које изводе образовање у области биологије.
Универзитет у Приштини сарађује са бројним универзитетима у иностранству. Студентима и наставницима на Универзитету, међу њима и студентима и наставницима на студијском програму мастер академских студија биологије на Природно – математичком факултету, на тај начин је пружена могућност да кроз сарадњу са колегама са других подручја размењују знања, прате међународне трендове и унапређују квалитет.