Циљеви студијског програма докторских академских студија Хемија су:
Циљ студијског програма Докторских академских студије хемије је да обезбеди будућем доктору наука самосталан научни рад и квалитетну научну комуникацију са стручњацима из области хемије и сродних дисциплина, лаку примену знања у пракси и научно истраживачком раду, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Да се будући доктори наука оспособе да примењују фундаментална знања из хемије и сродних природних наука, да пројектују и воде тестове, експерименте и интерпретирају добијене резултате. Да раде у мулти-дисциплинарним тимовима који решавају проблеме у хемијској индустрији. Идентификују, формулишу и решавају хемијске аспекте проблема у животном окружењу. Да поседују професионалну и етичку одговорност, ефикасно комуницирају, примењују савремену методологију и опрему, учествују у унапређењу постојећих и развоју нових хемијских метода анализе и синтезе. Укратко речено, да се по завршетку студија формирају стручњаци који могу у потпуности да одговоре изазовима савременог доба у коме живимо.
Циљеви студијских програма докторских студија су усклађени са савременим правцима развоја хемијске науке код нас и у свету. Програмом се обезбеђује интелектуални оквир за развој високо образованих и креативних младих научника од којих се очекује да у будућности преузму водеће позиције у научним истраживањима, универзитетској настави и делатностима у којима се хемија примењује.
МОДУЛ 1 - АНАЛИТИЧКА ХЕМИЈА | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Статус предмета | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
ПРВА ГОДИНА | ||||||
25111A | Равнотеже у хемији | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
25112А | Савремене оптичке методе | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
* | Изборни предмет 1 | 2 | ИБ 1 | 4 | - | 15 |
25121А | Органски реагенси у хемијској анализи | |||||
25122А | Аналитичка волтаметрија | |||||
* | Изборни предмет 2 | 2 | ИБ 2 | 4 | - | 15 |
25123А | Микроанализа | |||||
25124А | Сензори | |||||
25125А | Студијски истраживачки рад 1 | 2 | Обавезни | 12 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
25231А | Савремене електроаналитичке методе | 3 | Обавезни | 4 | - | 10 |
25232А | Студијски истраживачки рад 2 | 3 | Обавезни | 16 | 10 | |
* | Изборни предмет 3 | 4 | ИБ 3 | 4 | - | 30 |
25241А | Одабрана поглавља електрохемије | |||||
25242А | Карактеризација и аналитичка примена синтетисаних једињења | |||||
25243А | Неорганске синтезе | |||||
25244А | Студијски истраживачки рад 3 | 4 | Обавезни | 16 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
25351А | Студијски истраживачки рад 4 | 5 | Обавезни | 20 | 15 | |
25361A | Студијски истраживачки рад 5 | 6 | Обавезни | 20 | 15 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
25362A | Израда докторске дисертације | 30 | ||||
МОДУЛ 2 - ОРГАНСКА ХЕМИЈА | ||||||
Шиф. Пред. | Назив предмета | Сем. | Статус предмета | Пред | Вежбе | ЕСПБ |
ПРВА ГОДИНА | ||||||
25111О | Одабрана поглавља органске хемије | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
25112О | Стереохемија | 1 | Обавезни | 4 | 6 | 10 |
* | Изборни предмет 1 | 2 | ИБ 1 | 4 | - | 15 |
25121О | Принципи органске синтезе | |||||
25122О | Структура полимерних материјала | |||||
* | Изборни предмет 2 | 2 | ИБ 2 | 4 | - | 15 |
25123О | Конформациона анализа биополимера | |||||
25124О | Хемија ароматичних биљака | |||||
25125О | Хетероцикли у биомолекулима | |||||
25126О | Композитни материјали | |||||
25127О | Студијски истраживачки рад 1 | 2 | Обавезни | 12 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||
25231О | Реакциони механизми у органској хемији | 3 | Обавезни | 4 | - | 10 |
25232О | Студијски истраживачки рад 2 | 3 | Обавезни | 16 | 10 | |
* | Изборни предмет 3 | 4 | ИБ 3 | 4 | - | 30 |
25241О | Хетероциклична једињења у индустрији | |||||
25242О | Термичка анализа полимерних материјала | |||||
25243О | Студијски истраживачки рад 3 | 4 | Обавезни | 16 | 10 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||
25351О | Студијски истраживачки рад 4 | 5 | Обавезни | 20 | 15 | |
25361A | Студијски истраживачки рад 5 | 6 | Обавезни | 20 | 15 | |
Укупно часова активне наставе на години студија = 40 | ||||||
25362O | Израда докторске дисертације | 40 |
Циљеви студијског програма докторских академских студија Хемија су:
Циљ студијског програма Докторских академских студије хемије је да обезбеди будућем доктору наука самосталан научни рад и квалитетну научну комуникацију са стручњацима из области хемије и сродних дисциплина, лаку примену знања у пракси и научно истраживачком раду, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Да се будући доктори наука оспособе да примењују фундаментална знања из хемије и сродних природних наука, да пројектују и воде тестове, експерименте и интерпретирају добијене резултате. Да раде у мулти-дисциплинарним тимовима који решавају проблеме у хемијској индустрији. Идентификују, формулишу и решавају хемијске аспекте проблема у животном окружењу. Да поседују професионалну и етичку одговорност, ефикасно комуницирају, примењују савремену методологију и опрему, учествују у унапређењу постојећих и развоју нових хемијских метода анализе и синтезе. Укратко речено, да се по завршетку студија формирају стручњаци који могу у потпуности да одговоре изазовима савременог доба у коме живимо.
Циљеви студијских програма докторских студија су усклађени са савременим правцима развоја хемијске науке код нас и у свету. Програмом се обезбеђује интелектуални оквир за развој високо образованих и креативних младих научника од којих се очекује да у будућности преузму водеће позиције у научним истраживањима, универзитетској настави и делатностима у којима се хемија примењује.
Савладавањем студијског програма докторских студија Хемија, студент стиче опште и специфичне способности које су резултат квалитетног обављања наставног процеса. Програм докторских студија Хемија, треба да омогући студентима да након завршених студија поседују знања, вештине, развијене способности и компетенције да:
Савладавањем студијског програма докторских студија Хемија, студент стиче следеће специфичне компетенције:
Докторске академске студије хемије на Природно-математичком факултету у Косовској Митровици, пружају студентима научна и стручна сазнања у области хемије заснована на квалитетним и савременим концептима и критеријумима за одабир наставних садржаја у области хемијских научних дисциплина. Студијски програм је целовит, свеобухватан и усаглашен са мастер академским студијама хемије. Осим тога, студије су у пуној мери усаглашене и са одговарајућим студијским програмима универзитета са европског образовног простора.
Програм докторских студија хемије, кроз савремено осмишљене предмете, нуди студентима најновија научна сазнања из области аналитичке и органске хемије. Велики број изборних предмета на докторским студијама омогућава студентима упознавање са ужом научном облашћу у оквиру које се опредељују да раде докторску дисертацију. Флексибилна концепција програмских садржаја предмета омогућава праћење нових остварења и достигнућа у науци. Студијски програм је конципиран као логички наставак и надградња мастер студија.
Структура програма докторских студија је усаглашена са стандардима европског образовног простора. Усаглашеност се огледа, пре свега, у условима уписа: лица која су завршила студије другог нивоа, мастер или специјалистичке студије, из области хемије или сродних научних области. Сви предмети су једносеместрални. Научни рад студената се остварује кроз студијски истраживачки рад током читавог периода трајања студија. Студије трају три године и њиховим завршетком се остварује 180 ЕСПБ бодова. Усвојени систем преноса бодова омогућава прелаз и наставак студија на високошколским институцијама у земљи и иностранству са компатибилним програмима, посебно имајући у виду услове преласка у наредну годину и услове стицања дипломе.
Ред. бр. | Име и презиме | Назив установе у којој је запослен са пуним радним временом |
---|---|---|
1. | Милена Мариновић-Цинцовић | Институт за нуклеарне науке „ВИНЧА“ Универзитета у Београду |
2. | Сузана Самаржија-Јовановић | ПМФ Универзитета у Приштини |
3. | Ружица Мицић | ПМФ Универзитета у Приштини |
4. | Биљана Декић | ПМФ Универзитета у Приштини |
5. | Војислав Јовановић | ПМФ Универзитета у Приштини |
6. | Ненад Драшковић | Пољопривредни факултет Универзитета у Приштини |
7. | Новица Ристић | ПМФ Универзитета у Приштини |
8. | Видослав Декић | ПМФ Универзитета у Приштини |
9. | Бранка Петковић | ПМФ Универзитета у Приштини |
10. | Дејан Гурешић | ФТН Универзитета у Приштини |
11. | Далибор Станковић | Хемијски факултет Универзитета у Београду |
12. | Бојана Лабан | ПМФ Универзитета у Приштини |
13. | Владан Ђурић | Пољопривредни факултет Универзитета у Приштини |